Sveikatos Teisės Institutas (STI)

EnglishLithuanianRussian
EnglishLithuanianRussian

Naujas tyrimas: nuo COVID lokdaunų labiausiai nukenčia jaunesni vaikai

COVID-19 pandemijos metu dėl lokdaunų ir uždarytų mokyklų labiausiai nukentėjo patys mažiausi vaikai. Nauji tyrimai parodė, kad keturmečių ir penkiamečių mokymosi pažanga ir socialinė raida per pirmuosius jų mokslo metus labai nukentėjo.

Interviu metu mokytojai pasakojo apie tokius sunkumus kaip agresyvus elgesys (kaip antai kandžiojimasis ir mušimasis), jausmas, kad klasėje sunkiai sekasi ir nemaloni savijauta esant didelėje vaikų grupėje.

Claudine Bowyer-Crane iš JK Nacionalinio ekonominių ir socialinių tyrimų instituto teigė, kad tyrimo rezultatai kelia nerimą: „Jie rodo, kad 2020 m. pradėjusiems mokytis vaikams ne tik kyla sunkumų konkrečiose raštingumo ir matematikos srityse, bet ir tai, kad mažesnė dalis šių vaikų pasiekia gerą raidos lygį.“

„Daugeliui vaikų lokdauno patirtį apsunkino ankštos gyvenimo sąlygos, galimybės naudotis žaliosiomis erdvėmis nebuvimas, tėvų psichinės sveikatos ir finansiniai sunkumai. Pradėję lankyti mokyklą jie turėjo susitaikyti su COVID-19 apribojimų keliamais nepatogumais, ir vos po vieno semestro vėl buvo uždaryti (vert. past. – kalbama apie lokdaunus Jungtinėje Karalystėje)“, – daro išvadą tyrėjai.

Tyrėjų kalbinti mokytojai teigė, kad dėl šio pertrūkio kai kuriems vaikams „sumažėjo savigarba ir pasitikėjimas savimi“ ir daugiau vaikų nei anksčiau jaučia, kad „nebepakelia“ mokymosi proceso.

Kiti pabrėžė, kad vaikams grįžus į mokyklą padaugėjo elgesio problemų: kai kurie vaikai „kandžiojosi, mušėsi, nesugebėjo dalytis“, todėl mokytojams teko daugiau dėmesio skirti tam, kad padėtų vaikams sugrįžti į mokyklą.

Vienos mokyklos direktorė Ruth Coleman sakė: „Kai po pandemijos vaikai grįžo į mūsų darželį, daugelis turėjo sunkumų su svarbiais ankstyvojo amžiaus vaikų raidos aspektais, tokiais kaip asmeninis kontaktas ar bendravimas didesnėse vaikų grupėse. Matėme daugiau vaikų, kurie jautė atsiskyrimo nuo tėvų nerimą. Kai kurių vaikų kalbos ir kalbėjimo raida buvo labiau atsilikusi nei tikėjomės.“

Atlikus tyrimą nustatyta, kad daugiau vaikų baigė mokslo metus atsilikdami nuo numatytų tikslų nei priešpandeminiais metais.

JK Švietimo rėmimo fondo vadovė profesorės Becky Francis teigimu, ankstyvasis amžius yra labai svarbus vaikų raidai tiek pasiekimų, tiek socialinės ir emocinės gerovės požiūriu. „Todėl tai, kad mažiau vaikų pasiekė numatytą raidos lygį, kelia ypač didelį susirūpinimą.“

Tyrime dalyvavo daugiau nei 3 tūkst. vaikų, kurie pradėjo lankyti mokyklą 2020 m. rugsėjį, o jų mokslo metai buvo nutraukti dėl antrojo lokdauno 2020 m. lapkritį ir trečiojo 2021 m. sausį–kovą. Daugelis iš šių vaikų anksčiau nelankė darželio ar kitų ankstyvojo ugdymo įstaigų dėl 2020 m. kovo lokdauno.

© Visos autorių teisės priklauso Sveikatos teisės institutui. Be Sveikatos teisės instituto atskiro leidimo draudžiama skelbti, atgaminti, platinti ar bet kokiu kitu būdu panaudoti šią informaciją.